Czy aby na pewno wiesz jakie elementy powinny się znaleźć na takim plakacie..?
Nie martw się jeśli nie posiadasz umiejętności artystycznych ani graficznych. Plakaty na najlepsze imprezy bardzo często oparte są na jednej grafice lub zdjęciu w tle, ale poza estetycznym wyglądem pierwszą i najważniejszą rolę jaką z definicji powinien odgrywać plakat jest wartość informacyjna. Za potwierdzenie może posłużyć przykładowy plakat, który zrobiliśmy na potrzeby tego artykułu, który jest we wstępie. Składa się ze zdjęcia odtwarzacza Pioneer CDJ-2000 nexus, które koloryzuje warstwa gradientu, oraz tekstu.
Śmiało możesz wzorować się na naszym przykładowym plakacie, jednak zanim przygotujesz się do pracy pamiętaj podstawach. Poniżej wymieniamy kilka istotnych elementów, które warto zawrzeć w plakacie:
Nazwa Imprezy
Przyk. Logo Imprezy Tunnel Electrocity |
Inaczej sprawa się ma gdy jesteś rezydentem lokalu i zapraszasz specjalnego gościa lub atrakcją wieczoru jest coś naprawdę specjalnego, wtedy wręcz obowiązkiem jest wyeskponowanie tego elementu. Podobnie jest z większymi eventami cyklicznymi np. raz na miesiąc lub nawet rok, wtedy zastosowanie logo ma najczęściej przykucie uwagi i ułatwienie zapamiętania marki imprezy.
Line Up
Data i godzina
START: SOBOTA 24/11/12 r. godz.:20:00
Koszt Wejścia
Warto również dość klarownie wspomnieć o ograniczeniu wiekowym jeśli jest odgórna dyrektywa właściciela lokalu, organizatora lub menedżera.
Zazwyczaj standardem jest ograniczenie "od lat 18", ale coraz częściej pojawia się również od wieku 21 lat.
Informacje o imprezie
"Podczas [NAZWA IMPREZY] poczujesz prawdziwie gorące i pobudzające do tańca ciężkie house'owe rytmy przemieszane z dobrze znanymi hitami z pierwszych miejsc list przebojów w specjalnie przygotowanych aranżacjach."
Logo Lokalu
Patroni Medialni i Partnerzy
No chyba, że organizujemy imprezę na Halloween...
Podsumowując wykonanie plakatu nie musi być strasznym wyzwaniem czy wymagać drogiego zlecenia dla grafika. Oczywiście nie powinniśmy z tym przesadzać jeśli organizujemy naprawdę ważne wydarzenie, wtedy lepiej zaufać zdolnemu koledze lub profesjonaliście.
Diabeł zawsze tkwi w szczegółach, a oprawa graficzna materiałów promocyjnych to jedna z powierzchni, na której często właściciel lokalu oszczędzają wszelkim kosztem nie zastanawiając się jak to długoterminowo wpływa na wizerunek ich działalności i z czym się kojarzy ludziom.
Przypominamy starszy post, który warto sobie odświeżyć w tym temacie:
Jak Zrobić Plakat w GIMP Part 1: http://ciemnastronawinyla.blogspot.com/2013/03/jak-zrobic-plakat-w-gimp-part-1.html
Jak Zrobić Plakat w GIMP Part 2: http://ciemnastronawinyla.blogspot.com/2013/03/jak-zrobic-plakat-w-gimp-part-2.html
Jak Cię widzą, tak Cię piszą, więc warto się czasem nad tym zastanowić.