Udana impreza - 5 błędów, na które trzeba uważać

  

1. Odpowiednie zarządzanie.
Często kluby zapewniają "standardową" promocję imprez, swego rodzaju szablon, który często opiera się na teorii.W praktyce zazwyczaj po prostu nie ma komu się zająć tymi górnolotnymi pomysłami lub osoba, którą oddelegowano do tego zadania nie ma odpowiednich kompetencji lub mówiąc łagodnie motywacji.



2. Standardowa organizacja imprez.
Impreza to inwestycja, żeby za nią zapłacić musi pozyskać środki finansowe, które w docelowym zamiarze mają wrócić w pomnożonej wielkości. Dlatego przygotowuje określony budżet, który ma sfinansować środki promocyjne tej o to właśnie inwestycji. W teorii. W praktyce często jest w tym tylko zawarta stawka wynagrodzenia dla DJa (choć też nie zawsze) i ewentualny znak zapytania, który jest synonimem działania typu coś się wymyśli.



3. Klimat tworzą ludzie.
Zazwyczaj osoba, która ma zająć się promocją Twojej imprezy jest na co dzień menedżerem, właścicielem, kierownikiem, a nawet barmanem. Zajmuje się poważniejszymi rzeczami niż kolejna impreza. W końcu co w tym trudnego? Jeśli słyszałeś z jego/jej ust: "Jak ktoś chce to i tak przyjdzie" to masz problem.
Pamiętaj, że impreza jest dla ludzi, a jeśli nie ma odpowiedniej promocji to tych ludzi zwyczajnie nie będzie.



4. Diabeł tkwi w szczegółach.

Spotkałem się z tym, że zdarzają się grupy pozytywnie zakręconych ludzi, którzy tworzą pojedyncze imprezy lub tematyczne cykle organizują imprez Domyślnie organizatorzy stawiają na pierwszym miejscu zysk, co zresztą jest oczywiste, ale problem w tym, że praktycznie zawsze chcą jak najwięcej zarobić i jak najmniejszym kosztem. Po co płacić komuś kilka złotych za plakat skoro menedżer umie to zrobić w Wordzie?

Pamiętaj, że ludzi z obsługi w większości się nie kojarzy, a Ty jako DJ, często w pierwszej kolejności jesteś kojarzony z poziomem imprezy oraz lokalem. Dlatego radzę, w miarę możliwości, chociaż zatroszczyć się o przyzwoity plakat na imprezę we własnym zakresie.



5. Szablon organizowania imprez.



Właściciel lokalu zazwyczaj ma dosyć prosty pogląd na każdą imprezę, przyjdą ludzie, będzie muzyczka i kaska w kasie. Większość DJi zgadza się na taki system, ale nie każdemu odpowiada branie na własne barki odpowiedzialność za brak owoców nieprzemyślanej promocji lub w ogóle jej brak co często skutkuje brakiem zysków lokalu, słabą imprezą lub jej odwołaniem.
Staraj się wpływać na właścicieli lokalu, podrzucaj pomysły i propozycje. Nie daj się rutynie i postaraj się by ludzie mieli ciekawą rozrywkę zamiast kolejnej takiej samej imprezy.