Jak Zrobić Dobry Plakat Na Imprezę?

Często zdarza się, że musimy samodzielnie konstruować plakat promocyjny. Sprawa może wydawać się pozornie prosta, ale..

Czy aby na pewno wiesz jakie elementy powinny się znaleźć na takim plakacie..?


Nie martw się jeśli nie posiadasz umiejętności artystycznych ani graficznych. Plakaty na najlepsze imprezy bardzo często oparte są na jednej grafice lub zdjęciu w tle, ale poza estetycznym wyglądem pierwszą i najważniejszą rolę jaką z definicji powinien odgrywać plakat jest wartość informacyjna. Za potwierdzenie może posłużyć przykładowy plakat, który zrobiliśmy na potrzeby tego artykułu, który jest we wstępie. Składa się ze zdjęcia odtwarzacza Pioneer CDJ-2000 nexus, które koloryzuje warstwa gradientu, oraz tekstu.

Śmiało możesz wzorować się na naszym przykładowym plakacie, jednak zanim przygotujesz się do pracy pamiętaj  podstawach. Poniżej wymieniamy kilka istotnych elementów, które warto zawrzeć w plakacie:


Nazwa Imprezy


Nazwa Twojego eventu powinna być przejrzysta i czytelna, ale nie na całą powierzchnię plakatu. Jeśli to kolejna impreza z cyklu "Retro Party", "House Party", "Club Hits Party" lub jeszcze inne party to nie przywiązuj do tego aż takiej uwagi, bo takich party będziesz miał w karierze lub już miałeś dziesiątki, a nawet setki. Nie warto jest się w tym momencie również silić na tworzenie loga imprezy czy męczenie o to kolegi zajmującego się grafiką.
Przyk. Logo Imprezy Tunnel Electrocity

Inaczej sprawa się ma gdy jesteś rezydentem lokalu i zapraszasz specjalnego gościa lub atrakcją wieczoru jest coś naprawdę specjalnego, wtedy wręcz obowiązkiem jest wyeskponowanie tego elementu. Podobnie jest z większymi eventami cyklicznymi np. raz na miesiąc lub nawet rok, wtedy zastosowanie logo ma najczęściej przykucie uwagi i ułatwienie zapamiętania marki imprezy.


Line Up


Line Up to inaczej lista dj'i, którzy mają się pojawić danego wieczoru na imprezie. Czasem w przypadku dużej ilości gości dodaje się również dokładne godziny występu każdego z artystów, wtedy nazywane jest to "Timetable". Przy dużych wydarzeniach oprócz godziny i dnia, dodaje się nawet poszczególne sceny na których wystąpią.




Data i godzina


Przy festiwalach i wydarzeniach muzycznych największego formatu często używa się wymienionego wcześniej tzw. "Timetable", czyli programu imprezy. My na początek myślimy raczej o jednorazowej imprezie, organizacyjnie wykonalnej dla zwykłych "śmiertelników", więc wystarczy nam proste i czytelne określenie dnia i godziny startu, np. dzień tygodnia + data w formacie DD/MM/RR GG:MM, czyli np.

START: SOBOTA 24/11/12 r. godz.:20:00


Koszt Wejścia


Element kluczowy przy imprezach niestandardowych, promocyjnych lub większym wydarzeniu gdy cena pobierana za wejście do lokalu ulega zmianie. Nikt z nas nie chciałby nie miło się rozczarować w sytuacji zaskoczenia nieoczekiwanie dwukrotnie wyższą opłatą za wejście.

Warto również dość klarownie wspomnieć o ograniczeniu wiekowym jeśli jest odgórna dyrektywa właściciela lokalu, organizatora lub menedżera.

Zazwyczaj standardem jest ograniczenie "od lat 18", ale coraz częściej pojawia się również od wieku 21 lat.


Informacje o imprezie


W tej sekcji zazwyczaj umieszczamy krótkie info o dj'u lub specjalnym gościu, ale możemy również opisać konkretny klimat imprezy, np.:

"Podczas [NAZWA IMPREZY] poczujesz prawdziwie gorące i pobudzające do tańca ciężkie house'owe rytmy przemieszane z dobrze znanymi hitami z pierwszych miejsc list przebojów w specjalnie przygotowanych aranżacjach."


Logo Lokalu


Znak, oficjalne logo lokalu lub nazwa miejsca. Ułatwia klubowiczom rozpoznanie miejsca imprezy, a przy dłuższej promocji wzmacnia pozycję lokalu oraz zwiększa przywiązanie imprezowiczów do danego miejsca. Umieszczane zazwyczaj w górnej części plakatu.



Patroni Medialni i Partnerzy


W grupie raźniej. Warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy z serwisem internetowym lub organizacją, która może nas wesprzeć w promowaniu wydarzenia lub ich serii w zamian za umieszczenie jej loga lub adresu strony internetowej np. w stopce plakatu. Dobrą praktyką jest nawiązywanie współpracy z organizacją kojarzącą się z daną branża lub przynajmniej mało "gryzącą się" z pomysłem imprezy jak np. Zakład Pogrzebowy.

No chyba, że organizujemy imprezę na Halloween...


Podsumowując wykonanie plakatu nie musi być strasznym wyzwaniem czy wymagać drogiego zlecenia dla grafika. Oczywiście nie powinniśmy z tym przesadzać jeśli organizujemy naprawdę ważne wydarzenie, wtedy lepiej zaufać zdolnemu koledze lub profesjonaliście.

Diabeł zawsze tkwi w szczegółach, a oprawa graficzna materiałów promocyjnych to jedna z powierzchni, na której często właściciel lokalu oszczędzają wszelkim kosztem nie zastanawiając się jak to długoterminowo wpływa na wizerunek ich działalności i z czym się kojarzy ludziom.

Przypominamy starszy post, który warto sobie odświeżyć w tym temacie:

Jak Zrobić Plakat w GIMP Part 1: http://ciemnastronawinyla.blogspot.com/2013/03/jak-zrobic-plakat-w-gimp-part-1.html
Jak Zrobić Plakat w GIMP Part 2: http://ciemnastronawinyla.blogspot.com/2013/03/jak-zrobic-plakat-w-gimp-part-2.html
Udana impreza - 5 błędów, na które trzeba uważać
http://ciemnastronawinyla.blogspot.com/2011/11/udana-impreza-5-bedow-na-ktore-trzeba.html  

Jak Cię widzą, tak Cię piszą, więc warto się czasem nad tym zastanowić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Informacje o nowych artykułach prosto na Twój e-mail