Miłość Do Płyty Winylowej. Film, który powinien obejrzeć każdy DJ

Film dokumentalny produkcji TVP o wczesnej erze sceny klubowej w Polsce oraz pracy i życiu DJ'i w Kraju nad Wisłą.
Poznaj historię Angelo Mike'a, zobacz jak to wszytko wyglądało na początku, jak się kiedyś organizowało imprezy oraz jak niektórzy postrzegają muzykę techno, trance i house.



Ostatnio miałem trochę wolnego czasu i w ramach relaksu z drugą połówką postanowiłem dla odmiany coś obejrzeć. Tak się składa, że telewizor wprawdzie posiadam, ale służy mi on głównie bardziej jako element wystroju mieszkania niż "okno na świat', bo od kilku lat (na szczęście) nie oglądam telewizji, a jeśli już coś odpalam to tylko wybrane filmy czy seriale z kompa na ekran TV.

Po wpisaniu "VOD" w Google trafiłem na stronę TVP. Najpierw chciałem odpalić Ranczo, ale potem zdecydowałem się na Ojca Mateusza :-) Finalnie trafiłem do działu z filmami dokumentalnymi, gdzie ku mojemu zdziwieniu, widnieje dokument o tematyce muzyki klubowej. (Tak na marginesie to zwiedzając chwilę ten dział odniosłem wrażenie, że filmy dzielą się generalnie na 2 kategorie: moherowo-religijnej i inne)


Gdzieś wyczytałem, że swego czasu ten film pojawił się w cyklu "Czas Na Dokument" TVP 1. Cieszę się, że mnie omineła premiera tego "dzieła" w 2002 roku gdy go nakręcono, ponieważ na pewno zraziłbym się do grania na imprezach :)

Pomimo wszystko bardzo miło spędziłem te 28 minut i uważam, że warto to obejrzeć, bez względu na to czy ma się już to wieloletnie doświadczenie za konsolą czy dopiero się raczkuje, ponieważ w tym materiale zawarte jest kilka na prawdę fajnych scen. Można podejrzeć pracę innych DJ'i od kuchni, jak robią niektóre rzeczy takie jak organizowanie i promocja imprez, jaką mają opinię na pewne tematy, jak wygląda ich życie na codzień itd.
Przy czym przypominam po raz kolejny, że dokument jest z 2002 roku i wiele z rzeczy zawartej w "Miłości Do Płyty Winylowej" dawno jest nieaktualne, więc trzeba mieć do tego spory dystans, a na pewne wypowiedzi brać sporą poprawkę.

W filmie pojawiają się m.in.: Angelo Mike, Insane, Edee Dee, Carla Roca i Dj Levy.

CIEMNA STRONA MIŁOŚCI DO WINYLA


Po nazwie spodziewałem się czegoś konkretniejszego, ale w moim odczuciu film został skontruowany tak trochę "moherowo", czyli 'techno" to narkotyki i generalnie zło, DJ'e to jacyś nie przystosowani społecznie odszczepieńcy itd. Generalnie przedstawiono to niesprawiedliwie. Dokument jest w sumie stary, nakręcono go w 2002 roku, no i niestety przez TVP... może w tym jest problem, oni tego nie czują :-)

Z całego filmu chyba najbardziej podoba mi się wypowiedź z 16 minuty filmu. W moim uznaniu ona jedyna jest prawdziwa w tym całym filmie, bo reszta wydaje mi się zwyczajnie wyjęta z kontekstu, trochę ocenzurowana z tej bardziej ludzkiej treści i jakby bardziej podciągnięta pod konserwatywną publikę.


Kliknij żeby obejrzeć film

Scenariusz i reżyseria: Maria Zmarz-Koczanowicz, Michał Arabudzki

Link do filmu: Miłość Do Płyty Winylowej
Zobacz również: Berlin Calling
Zobacz również:Pozostałe Filmy, które powinien obejrzeć każdy DJ