Czy Remix Jest Legalny?

jak legalnie zrobić remix, zrobić legalny remix, remix i prawo autorskie,
Czy można legalnie zrobić remix? Jak to wygląda ze strony prawnej? Co na to ZAIKS i Prawo Autorskie? Kiedy remix jest legalny i można go odtwarzać publicznie?

Postanowiłem rozwiać wszelkie niedomówienia i plotki na ten temat. Żeby tego dokonać zwróciłem się do doświadczonego Eksperta i Profesjonalisty.

Przekonaj się co odkryłem i co warto wiedzieć żeby móc nie tylko spać spokojnie, ale i czerpać przyjemność z remixowania.



Dziedzina Prawa Autorskiego dla każdego przeciętnego człowieka jest na pierwszy rzut oka bardzo zawiła i nie ma co się dziwić, bo temat jest niezwykle trudny i poważny. Nie polecam go ignorować, ponieważ nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.


W mailach do Was przyznaję otwarcie, że nie jestem ekspertem w tej tematyce, dlatego po rzetelne i sprawdzone informacje zwróciłem się do prawdziwego Eksperta.

REMIX NIE ZAWSZE JEST LEGALNY



O odpowiedź poprosiłem samego Prezesa PSPM DJ UNION, pana Roberta Sroczyńskiego. Dla młodszych stażem kilka słów objaśnienia:

Stowarzyszenie PSPM DJ UNION to działająca w Polsce od 1991r., profesjonalna organizacja, która pragnie wyznaczać wysoki poziom wszystkim, którzy chcą wspierać DJ'i. Członkowie tej organizacji to nie przypadkowi ludzie, a najlepsi specjaliści, którzy mogą służyć jako wzór do naśladowania.


Nie chciałem "naciągać" pana Roberta na pisanie rozległej oficjalnej informacji, bo bardzo cenię czas innych ludzi, a już i tak zyskałem wiele, bo był na tyle uprzejmy, że poświęcił mi kilka minut i udało mi się z nim zamienić parę zdań.


Oto cytat z wypowiedzi pana Roberta:

"DJ-e, którzy tworzą bootlegi, mashupy, remiksy itp. lub nagrywają własne sety i umieszczają je w sieci, winni być świadomi faktu, iż udostępnienie utworów tego typu – ich nowych wersji, nowych produkcji, wykonanych bez zgody właścicieli praw autorskich do utworów użytych w tych setach, bootlegach itp. – jest niezgodne z prawem i podlega karze. Nie można ich również odtwarzać publicznie z nośników. Można jedynie tworzyć na żywo w trakcie imprezy (na tym polega praca DJ-a)."
Sz.P. Robert Sroczyński   
Źródło: legalnakultura.pl


Podsumowując i przekładając na prostszy język, wszystko jest dla ludzi, ale z głową. Zrobić remix legalnie nie jest może proste, ale jak najbardziej wykonalne i myślę, że warte zachodu.


BĄDŹ LEGALNY 


W mojej opinii nie warto zbędnie ryzykować i narażać się na kłopoty (i to dosyć poważne!), które można rozwiązać w prosty sposób.

W końcu zapytać nic nie kosztuje, a może się udać i będziesz spokojnie tworzyć legalne remixy. Przy okazji nawiązanie kontaktu z Artystą, którego twórczość chcesz remixować, może okazać się nie tylko fajną przygodą, ale i szansą na zbudowanie długoletniej  współpracy!


Na koniec chciałbym dodać, że pan Robert jest bardzo miłym i skromnym człowiekiem i zadeklarował się, że odpowie na kilka pytań, ale nie chciałbym żebyście go bombardowali swoimi wiadomościami, które po prostu mogą się powtarzać. 
Dlatego proponuję zadawanie pytań w komentarzach lub drogą mailową na  ciemna.strona.winyla@gmail.com , potem zbiorę te najczęstsze lub najbardziej kluczowe i zwrócę się z nimi do naszego Eksperta.


Zobacz również: PSPM DJ UNION 
Zobacz również: legalnakultura.pl