10 Darmowych Stron Do Promocji Muzyki Online

Skuteczna promocja to podstawa sukcesu w świecie muzyki. Przedstawiam listę 10 popularnych stron do promocji Twojej muzyki, które Ci to ułatwią.

 Zobacz gdzie możesz tego dokonać i to  za darmo!



Reverbnation


Reverbnation kierowany jest zarówno do artystów, fanów, lokali, promotorów oraz menedżerów, ale o dziwo nie jest zbyt popularny w naszym kraju.

Serwis posiada świetne widżety, które w kilka sekund możemy umieścić na blogu czy stronie, profesjonalne statystyki oraz mnóstwo praktycznych opcji. Większość najlepszych usług jest darmowa, a ich obsługa intuicyjna i nie wymagająca wyspecjalizowanej wiedzy technicznej. 

Reverbnation posiada również darmową aplikację na telefon uzbrojoną w funkcję Fancollector świetnie rozbudowująca Twój Fan base kolekcjonując adresy mailowe bezpośrednio z Twojego telefonu. 

Warto również pomyśleć o bardzo przydatnej synchronizacji z serwisami:
  • Facebook 
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram
Synchronizacja w połączeniu z funkcją autopost wyświetla fanom informację o wrzuconym utworze czy innej aktywności. Praktyczne jest też zsynchroniowanie serwisem Youtube, dzięki czemu zaoszczędzasz czas i energię, bo dzięki temu nie musisz wrzucać filmiku dwukrotnie.

Przy okazji social media to w pakiecie jest także prawdziwy rarytas, darmowa aplikacja na Facebook, dzięki której w kilka minut całkowicie za darmo elegancko podrasujesz swój fanpage. Mamy też opcję prowadzenia własnego mini bloga, zadawania pytań fanom, wrzucania materiałów prasowych, zdjęć, bio, wideo, albumów oraz dat i miejsc występów.

W darmowej wersji konta jedynym minusem jest limit wielkości pliku do maksymalnie 8mb, więc polecam wrzucać utwory, remixy, mash upy albo króciutkie mini promo mixy. 

Show me da money


Jeśli potrzebujesz więcej, chcesz wypłynąć na szerokie wody i szukasz solidnego serwisu, który łączy wiele przydatnych funkcji w jednym miejscu, dzięki czemu zapewni Ci lepsze wyniki to na prawdę warto zainwestować kilka złotych właśnie w Reverbnation. Serwis w płatnych opcjach premium oferuje:
  • sprzedaż Twojej własnej muzyki w ponad 40 w wersji pro i ponad 30 w wersji Essentials, najpopularniejszych sklepach z muzyką online jak iTunes, Amazon, Rhapsody, Spotify, Last.fm, MOG
  • sprzedaż własnych materiałów promocyjnych, 
  • stworzenie Twojej własnej aplikacji na urządzenia mobilne, 
  • tworzenie i wysyłanie newsletterów do subskrybentów bazy fanów
  • zaawansowane opcje narzędzia Fancollector jak eksluzywne pobieranie utworów czy bardziej rozbudowany widżet z utworami
  • kreator stron internetowych, 

Zarabiaj na Reverbnation

Oprócz inwestowania w promocję serwis oferuje nawet ZAROBEK na reklamach poprzez usługę Fair Share. Jak sugeruje nazwa, jest to usługa która polega po prostu na uczciwym podejściu i przekazaniu Ci 50% działki za wyświetlanie reklam na Twoim profilu.

Wysokość dochodów oczywiście jest zależna od aktywności na Twoim profilu.

House-mixes.com

Jest to kolejny dosyć mało znany serwis. W prawdzie nie mamy mnóstwa narzędzi do promowania czy aplikacji, ale jego możliwości są ciekawe, ponieważ nie ma limitu co do wielkości lub długości pliku.
Serwis przeznaczony jest zarówno dla artystów jaki i fanów. Jak sama nazwa wskazuje nastawiony głównie na miksy, ale wrzucać bez problemu można też własne utwory, remixy i mash upy.

Rejestracja jest całkowicie darmowa, więc nie szkodzi zaprezentować się nowej, być może szerszej, publiczności.


Bandcamp


Publikować możemy utwory i albumy. Do wyboru mamy 3 fajne widżety, które dodatkowo możemy modyfikować i dostosowywać do własnych gustów. Po rejestracji w serwisie otrzymujemy swoje wirtualne miejsce gdzie możemy stworzyć swój profil, na który możemy wrzucić własny nagłówek, zmienić tło strony, kolor tła, tekstów, linków, a nawet wykupić i podłączyć własną domenę zmieniając profil w prawdziwy homepage.

Narzędzia, które oferuje Bandcamp:
  • Wyświetlanie nadchodzących koncertów lub wydarzeń.
  • Tworzenie listy email w zamian za darmowe pobrania utworów.
  • Kody na darmowe pobrania i upusty na zakup utworów.
  • Statystyki odtworzeń, pobrań i sprzedaży
  • Strumień RSS profilu

Serwis oferuje na prawdę wiele przydatnych narzędzi i rozwiązań, ale jedną z najciekawszych jest świetnie skonstruowana integracja z Facebook, która pozwala na dodanie do Twojego Fanpage'a specjalnej zakładki z dodatkami i widżetami Bandcamp.

Bandcamp powinien Cię zainteresować również z powodu tego, że oferuje bezpośrednią sprzedaż utworów. Sam ustalasz cenę, a serwis jedynie kasuje 15% za cyfrowe utwory i 10% za sprzedaż fizyczną, czyli sprzedaż płyt CD, DVD, pendrive'ów USB, koszulek i innych gadżetów.

Bandcamp Pro kosztuje jedynie 5$/m-c przez pierwszy rok, a 10$/m-c przez następne lata, ale serwis w darmowej konfiguracji jest również bardzo przydatny.


Official.fm


Świetny serwis do promowania wybranych utworów na zasadzie tworzenia promo stronki, wystarczy jako tło wrzucić fajne foto i już!

Official.fm można świetnie wykorzystać do promowania demo swojej twórczości lub promocji wybranych utworów czy albumów.

Jeśli masz własną stronę, serwis ma również całkiem fajny i łatwy do wklejenia widżet z playerkiem.


Spotify


Jest to stosunkowo nowy serwis, który w piorunującym tempie przedziera się na szczyty popularności i znany jest na całym świecie.

Spotify służy głównie "konsumowaniu" muzyki, pozwala na tworzenie playlist, śledzenie ulubionych artystów i dzielenie się ulubionymi utworami ze znajomymi.

Poza płatnymi usługami możliwe jest korzystanie z jego zasobów za darmo. Jednym z atutów Spotify są aplikację, które do wyboru mamy w wersji desktop, webplayer oraz na urządzenia mobilne jak tablet czy smartfon. 

Warto mieć go na uwadze.


Myspace

Bardziej doświadczeni stażem koledzy znają dobrze ten serwis. Pomimo tego, że lata świetności Myspace ma już za sobą to nadal jest znanym miejscem w sieci. Po odświeżeniu i poprawie designu jego właściciele usilnie walczą o powrót na rynek.

Możliwościami technicznymi Myspace porównać można do Facebooka, pisanie postów, wrzucanie zdjęć, wideo itp. z tym, że tutaj działamy głównie pod kątem muzyki. Dostęp jest oczywiście darmowy.


Soundcloud


Obecnie Soundcloud jest niezaprzeczalnie jednym z najpopularniejszych serwisów muzycznych na całym świecie. jego nowoczesny, prosty i czytelny design ułatwia zarówno przeglądanie jego zawartości jak też pozostawia profesjonalne wrażenie względem artysty.

Soundcloud synchronizuje sie automatycznie m.in. z:
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Google+

Oprócz synchronizacji z serwisami social media możemy zainstalować świetne widżety na naszej stronie domowej czy blogu.


Soundcloud oferuje również oczywiście aplikację na urządzenia mobilne, dzięki czemu możemy przeszukiwać muzyczne zbiory serwisu w drodze.

Minusy? W darmowej wersji konta możemy wrzucić 120 minut materiału audio, jednak za jedyne 29EUR na rok możemy zwiększyć ten transfer do 4 godzin, a za 99EUR do nieograniczonej długości.


Mixcloud

Mixcloud

Ogromnym plusem jest nieograniczona długość publikowanego pliku, dzięki czemu bezstresowo podzielisz się ze światem nie tylko długim setem, ale i całą audycją radiową, podcastem lub nagraniem imprezy. Do tego cały serwis od góry do dołu jest całkowicie darmowy, nie ma żadnych ukrytych kosztów czy dodatkowo płatnych usług premium.

Podobnie jak inne serwisy Mixcloud synchronizuje się z wieloma popularnymi w sieci serwisami, takimi jak:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Last.fm
Do dyspozycji są również widżety do umieszczenia na własnym www oraz aplikacja umożliwiająca mobilne zgłębianie serwisu oraz konsumowanie dźwięków.


Minusy: brak możliwości pobierania muzyki z Twojego profilu

Facebook



FB to jeden z najpopularniejszych serwisów w sieci i obowiązkowe jest korzystanie z jego możliwości. Dlaczego? Przyczyna jest prosta: wygoda. Większość ludzi zamiast śmigać po różnych stronach woli mieć wszystko podane na tacy w ramach jednego serwisu lub usługi, w tym przypadku serwisu społecznościowego.

Facebook jest oczywiście darmowy, a jedynym kosztem jest jego pożeranie czasu, na które trzeba bardzo uważać.

Od czasów jego utworzenia Facebook nabył mnóstwo możliwości ekspresji jak chociażby wrzucanie zdjęć, statusów czy linków do różnych stron lub filmów wideo. Jeśli chcesz rozgraniczyć swoją pasję i życie prywatne warto to zrobić poprzez usługi stron (Fanpage'ów) w odpowiednich klasyfikacjach zakładki "Artysta, zespół lub osoba publiczna" jak np.:
  • artysta estradowy
  • muzyk/zespół
  • prezenter
  • producent
Czy też "Rozrywka":
  • Album
  • Lista przebojów
  • Nagroda Muzyczna
  • Stacja Radiowa
  • Teledysk
  • Trasa Koncertowa
  • Utwór
  • Wytwórnia Płytowa
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś stwórz własny Fanpage i daj się zauważyć światu. Poza większą promocją Twojej twórczości możesz mieć przy tym sporo zabawy i przy okazji bardziej się oswoisz z możliwościami tego potężnego narzędzia.

Zobacz również: Jak założyć stronę na FB dla DJ'a

Youtube


Pomimo tego, że dla wielu może wydawać się to zaskoczeniem Youtube jest jednym z największych źródeł wyszukiwań, tzw. Search Engines, który poza możliwością publikowania wyłącznie materiałów wideo świetnie sprawdza się jako narzędzie do promowania muzyki. Wielu z nas używa go na codzień w ogóle nie biorąc pod uwagę jego wykorzystania, a szkoda, bo na prawdę warto.

Początkowo długość publikowanego materiału ograniczona jest do 15 minut, jednak wystarczy dokonać zwiększenia limitu dzięki darmowej weryfikacji przez kod SMS Google i po problemie. Do tego YT oferuje dodatkowe usługi jak:
  • możliwość transmisji wydarzenia na żywo za pomocą usługi Hangout Google+
  • edytor wideo online
  • nagrywanie bezpośrednio z kamery internetowej
  • pokaz slajdów ze zdjęć (tutaj największym minusem jest to, że nie można bezpośrednio z edytora usługi wrzucić naszego pliku audio)

Jego wielkości dowodzi także standard synchronizacji z większością usług i największych serwisów internetowych, dzięki czemu świat szybciej dotrze do Twojego dzieła.

Nie czekaj i jak najszybciej stwórz swój własny kanał wideo Youtubie. Pamiętaj by przede wszystkim nie wrzucać materiału, którego nie jesteś właścicielem lub mogącego kogoś urazić czy obrazić!



Tytułowe zdjęcie "DJ Heylos for the "Shut Up And Dance" Promo" użyte zostało na licencji CC, autorem jest Brian Henry Thompson.